Slechte eetgewoontes veranderen: in Voeding artikelen
 
 

Slechte eetgewoontes veranderen

Dieet Pro

Er zijn veel mensen die slechte eetgewoontes hebben. De statistieken tonen aan dat er steeds meer mensen zijn met overgewicht. Elk jaar komen er meer personen bij. Dit heeft alles te maken met de slechte eetgewoontes. Het is echter niet makkelijk om deze te veranderen. Het heeft jaren geduurd om de gewoontes te laten worden zoals ze zijn dus dat wordt niet binnen een dag aangepast. Kleine veranderingen achter elkaar werken het beste om de gewoontes te veranderen. De slechte eetgewoontes zijn te vervangen door de gezonde eetgewoontes.

Ontbijten is altijd nodig
Voordat je de slechte gewoontes kunt veranderen moet je weten welke gewoontes niet goed zijn voor je gezondheid. Eén van de meest voorkomende slechte gewoontes is het missen van een ontbijt. Als je niet ontbijt dan ga je in de ochtend al sneller snacken, iets wat je niet wilt. De snacks hebben meestal weer veel calorieën. Als je goed ontbijt voel je je veel energieker en klaar voor de dag.

Populaire tip

Een dieet te moeilijk? Begin dan eerst met eiwitrijke maaltijden. Fitchef kan je helpen met ruim 240 pagina's over eiwitrijke voeding.

Bezoek Fitchef

‘S avonds laat eten
Een andere slechte gewoonte is ‘s avonds laat te eten. Als je dit doet dan zijn het meestal geen gezonde tussendoortjes maar tussendoortjes met veel suikers. De suikers zijn niet goed voor je als je wilt afvallen. Als je te snel te veel suikers binnenkrijgt slaat het lichaam deze op als vetten.

Voorkom dat je gaat snacken
Om te zorgen dat je niet gaat snacken moet je zorgen dat je verdeeld over de dag voldoende eet. Eet maaltijden met voldoende vezels waar je vol van gaat zitten zoals granen en mager vlees. Eet ook voldoende fruit en groenten. Door te zorgen dat je niet veel suikers tot je neemt hou je je bloedsuikerspiegel onder controle. Door gezond te eten met voldoende vitamines en mineralen blijft het lichaam gezond en vitaal.