Simpele maar effectieve tips voor afvallen: in Afvallen artikelen
 
 

Simpele maar effectieve tips voor afvallen

Dieet Pro

Als je op een stabiele maar snelle manier wilt afvallen dan ontkom je niet aan sporten en een dieet. Het is een combinatie van deze twee dat ervoor kan zorgen dat je snel veel afvalt op een gezonde manier. Het dieet is belangrijk om ervoor te zorgen dat je het goede eten binnenkrijgt en het sporten helpt je om de calorieën te verbranden.

Denk na voordat je eet
Weet wat je eet en hoeveel je eet. Denk bewust na of een maaltijd goed voor je is of niet voordat je het opeet. De meeste mensen denken niet na over wat ze eten. Meestal pakken ze gewoon wat uit de kast omdat ze trek hebben. Als je eet zonder dat je het doorhebt dan moet je snel wat aan je eetgewoontes doen. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren wanneer je tv zit te kijken of aan het auto rijden bent.

Populaire tip

Een dieet te moeilijk? Begin dan eerst met eiwitrijke maaltijden. Fitchef kan je helpen met ruim 240 pagina's over eiwitrijke voeding.

Bezoek Fitchef

Houdt bij wat je allemaal eet
Bijna niemand weet echt hoeveel ze eten terwijl bijna iedereen er versteld van staat als ze bijhouden hoeveel ze eten. Om te zien hoeveel je eet kun je dit bijhouden. Probeer het voor een week. Hou elke maaltijd of snack bij en noteer dit. Na de week kun je zien wat je zoals op een week eet en wat je moet aanpassen om af te vallen. Je kunt zien welk slecht eten je binnenkrijgt en zo kun je op zoek gaan naar een gezonde vervanger.

Bereid je maaltijden voor
Als je goed voorbereid je maaltijden plant dan hoef je geen honger te hebben. Als je geen honger hebt dan eet je ook minder snel wat ongezonds. Door een eetschema te maken kun je je strikt aan het dieet houden als je dat wil. Zo weet je precies hoeveel en wat je eet.

Probeer interval oefeningen
De meeste mensen doen cardio oefeningen om af te vallen. Dit is bijvoorbeeld hardlopen of fietsen. Dit wordt meestal gedaan op een stabiele snelheid voor een lange periode. Een andere manier is deze oefeningen met intervallen te doen. Tijdens de interval training verbrand je snel veel calorieën. Je kunt bijvoorbeeld een minuut op 90% intensiteit fietsen en dat afwisselen met een minuut rust op een rustige intensiteit.