Gezonde eetgewoontes: in Voeding artikelen
 
 

Gezonde eetgewoontes

Dieet Pro

De beste manier om slechte gewoontes af te leren is door ze te vervangen door gezonde gewoontes. De twee belangrijkste zaken bij controle over je gewicht is je eetgewoontes en je fysieke activiteit. Goede voeding en lichaamsbeweging zijn nodig om je gewicht te verminderen. Er zijn natuurlijk meer factoren die van belang zijn maar deze twee zijn het belangrijkst. Met name de eetgewoontes van veel mensen zijn niet zoals ze zouden moeten zijn. Op dat gebied valt veel winst te behalen als je wilt afvallen.

Van afvallen naar levensstijl
Afvallen moet je niet zien als een verplicht iets, als een klusje dat je moet doen waar je geen zin in hebt. Je moet jezelf voorstellen met een paar kilo lichter en dat als je doel maken. Als je dat doel voor ogen houdt heb je veel meer motivatie om het vol te houden. Verander je levensstijl naar een gezonde levensstijl en je zult zien dat ook de kwaliteit van het leven vooruit gaat. Je hebt meer energie en meer zin in het leven.

Populaire tip

Een dieet te moeilijk? Begin dan eerst met eiwitrijke maaltijden. Fitchef kan je helpen met ruim 240 pagina's over eiwitrijke voeding.

Bezoek Fitchef

Lichaamsbeweging
Lichaamsbeweging samen met goede eetgewoontes is de beste manier om af te vallen. Kies een oefening die je leuk vindt om te doen zoals hardlopen of wandelen. Als je een oefening kiest die je leuk vindt is het makkelijker vol te houden en je weet dan zeker dat het leuk is. Blijf jezelf doelen stellen als het goed gaat. Het lichaam past zich aan de nieuwe situatie aan waardoor het weer geprikkeld moet worden. Met sporten betekent dit bijvoorbeeld langer te sporten of met een hogere intensiteit.

Slechte gewoontes afleren
Door je slechte gewoontes te veranderen kun je al een grote stap maken om af te vallen. Kies bijvoorbeeld voor vers eten in plaats van kant-en-klare maaltijden. Het is belangrijk om te weten dat natuurlijke producten zonder toevoegingen altijd beter zijn. Probeer zoveel mogelijk gezonde voedingsmiddelen te nuttigen en wissel het eten ook vaak af.