24 uur Intermittent Fasting: in Afvallen artikelen
 
 

24 uur Intermittent Fasting

Dieet Pro

Intermittent Fasting is de laatste jaren snel in opkomst. Ervaringen worden op het internet gedeeld en steeds meer mensen raken in de ban van dit dieet. Er zijn verschillende manier om het te doen. Het systeem gebaseerd op 24 uur is één van de mogelijkheden. Bij dit systeem wordt er twee dagen in de week voor 24 uur niet gegeten. De vertaling van Intermittent Fasting is dan ook onderbroken vasten.

2x 24 uur vasten
Het meest voor de hand liggende is om er steeds een paar dagen tussen te laten. Zo kun je de dagen er tussendoor weer op krachten komen door normaal te eten. Het is aan te raden om de dagen vasten te doen op dagen dat je aan het werk of druk bent. Dit zorgt ervoor dat je niet snel aan eten of je honger denkt. In het begin heb je honger als een paard maar dit gevoel gaat weg. Als je er bekend mee raakt dan merk je dat het honger gevoel niet meer zo aanwezig is.

Populaire tip

Een dieet te moeilijk? Begin dan eerst met eiwitrijke maaltijden. Fitchef kan je helpen met ruim 240 pagina's over eiwitrijke voeding.

Bezoek Fitchef

Water, thee en koffie
Als je aan het vasten bent drink dan genoeg water zodat je uitdroging voorkomt. Koffie en thee mogen gedronken worden maar als je dit met melk drinkt voeg dan met mate de melk toe. Als je bang bent dat je niet genoeg vitamines binnenkrijgt neem dan een shake van broccoli en andere groene groenten. Als je het vol kunt houden doe het dan met alleen water, thee of koffie.

Geduld is belangrijk
Bij Intermittent Fasting is het niet zo belangrijk hoe je dieet eruit ziet. Na een week of drie is er doorgaans vooruitgang te merken. Het is geen race. Onthoudt dat goed. Afvallen kost tijd en uiteindelijk is het beter om gewicht over een langere periode te verliezen. Na een maand Intermittent Fasting wordt het slechtste eten uit je eetpatroon gehaald. Dit zijn bijvoorbeeld voedingsmiddelen met veel suikers of vetten.